Projekt Oddycham Wrocławiem

Jakiś czas temu wzięliśmy udział w nietypowym projekcie „Oddycham Wrocławiem” który zapoczątkowała dwójka wspaniałych fotografów z Wrocławia; Magdalena Lasota i Sławek Okrzesik. Wszystko zaczęło się od codziennej internetowej prasówki, w której natknęłam się na artykuł o tej dwójce. (W skrócie cała idea opiera się na fotografowaniu ludzi z Wrocławia, którzy mają nietypowe hobby czy zainteresowania. Brzmi banalnie, prawda? Och jak bardzo się myliłam!) Zaintrygowana weszła na ich FB stronę i oniemiałam. Oglądając zdjęcia i czytając historie różnych ludzi nie mogłam uwierzyć, że we Wrocławiu można spotkać tylu zakręconych freaków czy to w dziedzinie głęboko pojętej sztuki, sportu, gastronomii czy zawodach jakie uprawiają na codzień. Nie zastanawiałam się długo i nieśmiało napisałam maila w sprawie udziału w tym projekcie. Nie musiałam długo czekać na odp. Z miłą chęcią zaproszono mnie do Studio Fotograficzne Strop. Na miejscu przywitała mnie dwójka przesympatycznych fotografów, którzy od razu zainteresowali się moją historią i mieli masę pytań, na temat mojej osoby i wianków z bibuły. Następnie zaproszono mnie przed obiektyw. Była to moja pierwsza odsłona w której to fotografowano mnie i to w wianku (o zgrozo!), a nie ja kogoś. Na własnej skórze przekonałam się jak wymagająca jest praca modelki (zabieg celowy, bo na duże M jeszcze nie zasłużyłam). Najważniejsze, że przed kamerą do niczego nie byłam zmuszana i postawiono na naturalność zachowania, co bardzo przydało mi do gustu. Efekt naszej zabawy prezentuję poniżej:

Image and video hosting by TinyPic
(foto. Magdalena Lasota)

Na tym nie skończyła się na nasza przygoda. Kolejnym etapem było złapanie nas w obiektywie, w naszym naturalnym środowisku, więc nie pozostało mi nic innego jak zaproszenie ich do mojego domu. Kolejny raz sesja przebiegła w bardzo przyjemnej atmosferze, gdyż miałam wykonywać swoje, a przy okazji tematów do rozmów Nam nie zabrakło. Sam Sławek, tak wspomina tę sesję:

Aleksandra pochodzi z niezwykłej rękodzielniczej rodziny. Sama też zajmuje się tworzeniem pięknych wianków. Cały jej dom pełen jest zachwycających wyrobów, medali, dyplomów, a to wszystko obok dziesiątek zdjęć członków rodziny i onieśmielającej, oryginalnej ikony. Człowiek przesiąka atmosferą tego wspaniałego domu.

Image and video hosting by TinyPic
(foto. Sławomir Okrzesik)

Na sam koniec pozostało mi tylko napisać kilka słów o sobie i o Wrocławiu. Efekt tego mozecie znaleźć TUTAJ. Nadal jestem oczarowana tym projektem i szczerze nie mogę się doczekać kiedy dane mi będzie spotkać tych wszyskich ludzi na żywo. Choć tak naprawdę nie znamy się (jeszcze!) osobiście to przez to, że mogłam przeczytać historię tych ludzi, traktuję ich jak starych znajomych. Projekt ma potrwać do maja 2015, więc nie mogę się doczekać o kim dane mi będzie jeszcze przeczytać. W końcu Wrocław to The meeting place.

Image and video hosting by TinyPic
(foto. Sławomir Okrzesik)

Skomentuj

